Pàgina d'inici > Challenge Catalana > Crònica de la Marxa Ruta del Mestral 2012

Crònica de la Marxa Ruta del Mestral 2012

Crònica de David Prats

El passat 29 d’abril es va inaugurar la temporada 2012 de la Challenge Catalana a l’Hospitalet de l’Infant amb la Marxa Ruta del Mestral. Una nova organització, amb noves idees però sense deixar de banda aquells elements que caracteritzaven aquesta marxa des de sempre, com el bon tracte als participants i l’ambient que acompanyava la marxa, amb petards a la sortida, l’speaker que animava el recorregut, bons regals i col.laboradors molt voluntariosos.

El canvi de data es va notar en el recorregut i la roba dels participants. No feia la mateixa calor que quan la marxa era al mes de juny però l’exigent pujada cap a Pratdip va treure el fred a tothom. Unes vistes meravelloses a aquella hora del matí, passant al costat de l’ermita de Santa Marina ens van portar a l’inici de la bandera verda, l’Alt de Llaveria: 9 km per aquells que volien provar les seves forces. De tornada a l’inici del port vam estar esperant a que arribessin els darrers amb un bon avituallament. Una norma de la Challenge hauria de ser que hi hagués tants avituallaments com ports.

Vam acabar de coronar tots junts l’alt de Fatxes i d’allí teníem els quilòmetres més ràpids de la marxa. Baixada cap a Tivissa en un obrir i tancar d’ulls, fent part del recorregut que havia anys enrere però a l’inrevés. El poble sencer de Serra d’Almos va sortir al carrer al nostre pas i d’allí ens endinsàrem en la comarca del Priorat. Les seves carreteres, ben asfaltades, plenes de revolts, pujades i baixades ens van fer obrir la gana i quan, entre repics de campanes, vam arribar a Marçà, un avituallament amb fruita, vi de la terra, coques típiques,… estava esperant-nos per donar descans als esforçats de la ruta.

Marxa Cicloturista Ruta del Mestral 2012

Només quedava el port de Colldejou per arribar a la costa i aquí hem de destacar la feina del conductor que portava el cotxe obrint la marxa, fent-nos pujar les seves rampes a ritme de samba. La baixada fins a Mont-roig del Camp va ser ràpida però amb la seguretat que donava l’ample dotació de Mossos que cobria el recorregut. Un nou reagrupament amb refrigeri inclòs a l’arribar a la població. Des d’allí tot era pla fins el final, malgrat el vent en contra. Calia no deixar el grup que ens tapava l’aire.

Vam arribar de nou a l’Hospitalet de l’Infant a quarts de dues, amb 104 km aquells que havien complertat tot el recorregut i uns menys els que havien escurçat algun tram. Ens van fer entrega d’uns obsequis i records per a tothom, samarreta tècnica i trofeu, a més dels tradicionals premis al club més nombrós, ciclista més jove i veterà i els que van arribar primers al tram de bandera verda.

No s’acabava tot aquí. A part de poder dutxar-se i de les simpàtiques massatgistes que hi havia a les instal·lacions del poliesportiu, els participants vam poder gaudir d’un dinar amb carn a la brasa, pa amb tomàquet vi i fruita.

Hem de felicitar als organitzadors per aquesta marxa, els recorreguts que ens van fer descobrir, la seva amabilitat i els serveis que van dispensar a tots els ciclistes. L’únic que cal lamentar és que només unes cent persones van gaudir de tot això. Segur que per l’any que ve som molts més els que ens trobem a l’Hospitalet de l’Infant.

Categories:Challenge Catalana
  1. Encara no hi ha cap comentari.