Pàgina d'inici > Comissió, Llarga Distància > Noves mesures de seguretat a les marxes catalanes

Noves mesures de seguretat a les marxes catalanes


Durant aquests mesos d’hivern s’han celebrat diverses reunions entre el Servei Català de Trànsit (SCT), Mossos d’Esquadra i Federació Catalana de Ciclisme per acordar una sèrie d’ajustos necessaris per portar a terme les marxes cicloturistes a casa nostra.

L’objectiu és incorporar mesures per afavorir la seguretat dels participants. Amb la diferència de nivells que hi ha entre els ciclistes i la separació entre el cap i la cua del pilot, molts cops els que gaudeixen de la seguretat per part de Mossos són els primers i la resta només tenen l’assistència per part dels voluntaris propis de les organitzacions.

S’han portat a terme reunions amb les quatre territorials de Trànsit i responsables de Mossos de cada zona on s’han posat sobre la taula les preocupacions de tots envers aquests tipus de cites. S’ha acordat que es faran canvis a les marxes per treure en la mida del possible la seva competitivitat al no poder, a diferència de les curses, oferir la seguretat que existeix en aquestes amb carreteres amb trànsit totalment tancat.

Marxa Cicloturista Clàssica dels Murs 2013

En cap cas els responsables del SCT i Mossos volen fer cumplir el reglament de circulació “fil per randa” que implicaria velocitat molt controlada i reagrupaments a totes les marxes quan la distància entre el cap i la cua dels participants sigui molt gran. La qüestió és trobar solucions imaginatives per augmentar la seguretat dels ciclistes i fer que es respectin les normes al ser esdeveniments organitzats en carreteres obertes al trànsit.

Aquests canvis seran ja visibles a la primera cita de la temporada, la XXIII Marxa Cicloturista Terres de Vi i Cava que es celebrarà a Vilafranca del Penedès el diumenge 2 de març. Les novetats en aquesta marxa seran les següents:

la sortida serà de tipus ampliada. Enlloc de donar una sortida conjunta a les 8:00 hores, els participants podran sortir lliurement entre les 7:30 i les 8:30 hores i hauran de seguir el recorregut marcat sota les indicacions de Mossos, Policies Locals i voluntaris de l’organització. D’aquesta manera, no es formarà un gran grup de sortida que en molts cops suposa un perill en carreteres estretes com són les del Penedès.

– el xip servirà com un control de sortida i arribada dels participants però no hi haurà llistats de temps.

– nou recorregut. Un dels problemes que hi ha amb els recorreguts llargs i curts és que, depenent el seu plantejament, hi ha un punt on els més ràpids d’un recorregut -i els vehicles que els acompanyen- sobrepassen als més lents de l’altre, generant-se molts cops situacions de perill. Per evitar-ho, en aquesta marxa hi haurà un recorregut linial comú per a tots passant per la ruta curta de 110 km inicialment proposada i que seguirà l’Alt de Font-Rubí, Sant Martí Sarroca, Sant Jaume dels Domenys, l’Alt de les Ventoses, Pla de Manlleu, Bonany, Alt de La Llacuna, Guardiola de Font-Rubí i Vilafranca. Un cop aquí, els que vulguin fer la ruta llarga, continuaran per Sant Martí Sarroca, Font-Rubí, L’Avellal i Guardiola de Font-Rubí, per arribar de nou a Vilafranca amb 146 km.

– una altra novetat, i que serà comuna a totes les marxes que es faran a Catalunya, serà que la patrulla que es fa càrrec de la seguretat el dia de la marxa tindrà un llistat amb les dades de tots els participants i els números de dorsal. Aquest llistat servirà perquè els Mossos facin la corresponent denúncia als participants que no respectin les normes del Reglament General de Circulació.

A tots els participants ja apuntats a aquesta marxa se’ls enviarà un correu informatiu amb totes aquestes novetats que també es publicaran a la seva web.

Des de la FCC apel.lem a tots els participants a tenir un comportament esportiu i respectuós respectant les normes de circulació i les indicacions dels cossos de seguretat i voluntaris per poder continuar gaudint d’un calendari de marxes com el que tenim a Catalunya aquests anys.

Nota important: degut al gran nombre de missatges que ens ha arribat, aclarir que les mesures enumerades anteriorment NO afectaran a totes les marxes del calendari. Segons el criteri de les autoritats i depenent de les característiques de cada marxa -nombre de participants, tipus de carreteres, informes d’anys anteriors…- el format serà un o altre, celebrant-se moltes cites com acostumaven a ser altres temporades.

Advertisements
  1. juan carlos
    febrer 13, 2014 a les 9:36 pm

    Muy bien pensado señores responsables del SCT i Mossos, a lo mejor podeis poner a controlar el trafico a los antidisturbios, pues los ciclistas participantes marchas cicloturisticas tal y como las estais concibiendo son una especie de camicases o mercenarios, estais empeñados en acabar con las marchas cicloturistas..

  2. arnau
    febrer 14, 2014 a les 10:19 am

    Fatal fatal…. vosaltres fcc neu aplaudint aquestes decisions i aviat no en quedarà ni una de marxa. Que voleu una passejada? No seran mes de 100 participants i obviament inviable economicament.

    Un pas més per carregaraseles totes.

  3. Carles
    febrer 14, 2014 a les 10:58 am

    Podeu informar de les marxes que no entren amb aquest reglament, que em de fer anar fora de Catalunya per poder gaudir??? Com per exemple una quebrantahuesos etc.,,,
    Jo de moment me apuntat a les primeres marxes, hi ha manera de que em tornin els diners??
    Es millor anar sense dorsal pel meu propi compte!!!

    Un pas més endarrere, (això si els que busquen passejar es ideal aquest nou reglament,,,,)

    Salutacions

  4. ANTU
    febrer 15, 2014 a les 8:50 pm

    Hola FCC…
    Comentar a las organizaciones de todas las marchas que hagan esta medida a raja tabla, de que para ir de paseo en una marcha, iremos sin dorsal… de momento a la marcha vi i cava no pienso ir… estoy apuntado a la Pax Avant, Ribagorza y QH… hace falta salir de Catalunya para competir???

    gracias, y un saludo,

  5. Josep Ramon
    febrer 16, 2014 a les 12:22 pm

    Crec que es una bona idea la sortida lliure per evitar una gran grup a l’inici de la marxa. Però no publicar els temps farà que molta gent no s’apunti. Cadescú pot fer la marxa com vulgui i el fet de portar un xip no vol dir que s’ho tingui que pendre com una carrera. Tampoc cal apuntar-se a una marxa per anar rapid per la carretera i no publicar els temps no evitarà que això passi. Jo aquest any no vindre.

  6. hector
    febrer 16, 2014 a les 12:31 pm

    Com sempre senyors de la fedecat de ciclisme s’ han lluit… Per una samarreta i dues barretes no ens cal pagar 40 euros per anar a pasejar. Com el trafic no es tancat farem les marxes sense dorsal i al nostre “aire”. De pas perque ens cal pagar la llicencia???. Llavors vostes no ingressaran les quotes, sino temps al temps.

  7. febrer 16, 2014 a les 4:01 pm

    Pasear por carreteras abiertas sin ningún aliciente ya lo hago cada semana sin tener que pagar por ello

  8. febrer 17, 2014 a les 12:46 pm

    es que anar a una marcha cicloturista,es anar a pasejar, o teniu mal entes i disfrutar dels companys i amics, si voleu competir molt facil es licencia aficionat de la vostra categoria master 30=40= o 50= i 60 i estareu am carretera tancada pels mossos o la guardia civil i a corre figuras os posaran al puesto al primer km competir a las marchas a la uci no dona cap premi.

  9. Jaume
    febrer 17, 2014 a les 10:27 pm

    Molt ben dit Eugeni,
    Veig que hi ha gent que li manca molta informació del que són les marxes i com s’han de portar a terme, i si no entreu a la http://www.rfec.com/‎ i llegiu una mica, i qui vulgui competir que s’apunti a les carreres “NO MARCHES CICLOTURISTES” que es fan arreu del territori, i llavors gaudiran del trànsit tancat i podran corre tot el que vulguin. I de pas és poden mirar els Art. 36 i 55 del Reglament general de circulació (Reial decret 1428/2003 de 21 de Novembre) i també l’article 15 de la secció 2 de l’annex II del mateix reglament.

  10. Francesc
    febrer 17, 2014 a les 11:59 pm

    Jo també soc contrari a aquesta normativa. Crec que, com en el cas de les curses de atletisme, cadascú procura millorar el seu registre. Una marxa és una motivació per l’ entrenament quotidià i un alicient afegit. És un motor de superació: per a alguns estar amb els primers, per a d’ altres millorar resultats anteriors i també, per a molts, aconseguir acabar el recorregut. Com en una marató popular. La competició és una altra cosa. Jo procuro millorar any rera any, però una mitjana en 100 quilòmetres de 43 per hora ni la he vist ni la veurè mai. Ara bé, si ha de haver agrupaments, velocitat controlada i recorreguts de quilometratge limitat no hi pensó participar com fins ara. Aniré, sí, a alguna d´itinerari desconegut que sigui un descobriment, però anar a Vilafranca a fer les carreteres que faig cada cap de semana tot juntets i pagant 30 euros, francament…!
    Quant a la llicència, comparteixo també el criteri. Fins ara participava a unes vuit marxes. i, és clar, a 10 euros de llicència de dia em sortia rendible. Si ara participo ocasionalment a alguna llunyana, ja no cal.

  11. 8enpunto
    febrer 18, 2014 a les 3:31 am

    De verdad con cabezas pensantes como estas no salimos de la crisis en mil años. Es una tomadura de pelo. La mayoría que va a una marcha cicloturista es por tradición por estar arropado de gente, comprobar sus tiempos, sentirse cicloturista. El ser ciclista ya supone en muchos momentos esfuerzos en solitud…pero las marchas representan algo más…compañerismo, disfrutar de una salida como si una etapa del tour fuera, en algunos casos entrenamientos, y en otros lo que no desearía una carrera ( para los que no entienden el sentimiento de una marcha ). No somos terroristas. No nos engañemos esta es una medida de Retallades, que la Federación y Clubes permiten…así no abren carrera ni cierran y a gastar menos…Que pobres somos!!!
    Yo voy a ir sin dorsal y sería bueno que todos quedásemos a las 8.00h en señal de protesta y salir juntos los más que podamos…demostrando que no hace falta que unos incompetentes nos toreen…

    Ojo en la web de Vilafranca dice:Un any més ens trobarem a les carreteres de l’Alt Penedès i l’Alt Camp, on la tranquilitat de la ruta es fa més suportable per a tothom pasant per a carreteres tranquiles i paisatges bonics entre vinyes i boscos. JAJAJAJAJA

    Mi pregunta es…si este año se llama al conocimiento de que no hay más retallades…pressupost generalitat 2014…porqué cojones aplican una medida que no se había hecho efectiva desde el 2009-2013? Son els millors!!! Inútiles de la història…

  12. Marc
    febrer 18, 2014 a les 1:26 pm

    Encima recorte de recorrido lo habéis visto!! con lo bonita que era esta marcha que gran error!!
    Que desastre, el año que viene que pasara???

  13. Joan López
    febrer 19, 2014 a les 10:09 pm

    I perquè li han de donar un llistat de les dades dels participants als Mossos?? Si algú comet una infracció que el parin i el sancionen, què fan? Sancionar sense parar al presumpte infractor? A més, això és cessió de dades personals.

    Srs de la Fcc, feu pena.

  14. Ivan
    febrer 19, 2014 a les 11:50 pm

    Personalment dubto molt que la majoria d’aficionats a aquest esport pagui els 30 euros que costa una marxa (sense comptar els 75 de la llicència) per fer 150 kilòmetres agafats de la mà… o ni això, si la sortida es oberta.
    Per moltes mesures de seguretat que es posin, el ciclisme es un esport relativament perillós, i crec que els que practiquem aquest esport estem disposats a assumir aquests riscos (si no no sortiríem a la carretera, ens quedaríem al gimnàs). En una marxa no s’obliga a ningú a posar-se al davant. Els que estan davant, accepten de bon grau aquests riscos que formen part d’aquest esport.
    Sent conscient de les meves limitacions, no trobo cap repte en fer 150 kilòmetres si no hi ha pique sano de per mig (encara que arribin 500 ciclistes abans que jo, això és el de menys). Per fer passejades a ritme de verano azul i mirar el paisatge surto sol o amb els companys, que a més és gratuït.
    I alguns diuen que per córrer estan les curses. Una cursa de 70 kilòmetres a 43 de mitjana no és una cosa que pugui fer gaire gent. En canvi en una marxa cadascú pot escollir el ritme que més li agradi i córrer els riscos que estigui disposat a assumir.
    Sincerament, si aquestes mesures es confirmen, dubto que m’apunti a cap marxa més en territori català. I dubto molt que les marxes puguin subsistir.

  15. Alex
    febrer 20, 2014 a les 10:35 pm

    Jo estic amb la majoria… una marxa es una cursa contra un mateix… es un repte personal… es mes que una sortida per gaudir del paisatge i fer una passejada amb els companys… Per aixo ja tenim les sortides amb la grupeta del cap de setmana… Una marxa ha de ser una prova que et faci sentir ciclista i gaudir del nostre esport i a cadascu al seu nivell i com vulgui prendre el repte. Crec que aqui falta definir la categoria de prova cicloesportiva com tenen a França i que no ens vegin com uns terroristes de la carretera, ens tracten com uns inconscients i temeraris, als que cal vigilar i sancionar. La FCC hauria de treballar per difondre, fer respectar i millorar la imatge del ciclisme, i crec que aquesta no es la millor forma. No m’estranya que cada vegada hi hagi menys jovent que practiqui aquest esport i en consequencia hi han menys ciclistes catalans que arribin a les categories profesionals, aixi com volen que el ciclisme arribi a mes gentni sigui mes popular!!!
    Visca el ciclisme, els ports de muntanya i les etapes epiques en les que posen als esportistes al limit!!!

  16. febrer 24, 2014 a les 10:37 am

    Si lo llego a saber no pago. De todas formas ire para salir a las 8. Como todos deberian hacer…

  17. Francesc
    febrer 25, 2014 a les 6:32 pm

    Home, si hem de ser honestos, crec que s’ hauria d’ especificar al calendari quines marxes están subjectes a la nova normativa i quines no. El que no pot ser és que l’ inscripció s’ hagi de fer a cegues i un cop pagat no hi hagi manera de recuperar els diners.

  18. Andres Espinosa Hernandez
    febrer 25, 2014 a les 10:48 pm

    Buenas noches señores.

    De estas marchas lo bonito es ir en peloton al ritmo que te encuentres comodo. De esta manera os lo habeis cargado. Esta año ire porque ya he pagado. El que viene para hacer este tipo de salida, me quedo en mi pueblo.

    Espero que no hagais esta aberracion con la terra de remences.

    A partir de ahora hare las de aragon.

    Felicidades

  19. luis
    febrer 26, 2014 a les 5:00 pm

    Hola me llamo luis , como siempre te roban dinero i te dicen que es por tu seguridad ya no se lo cree nadie. esta es la primera vez que vendre y la ultima,,es una verguenza los precios y el resultado que nos ofrecen al final.Esto se a convertido hace algún tiempo en be neficios para los clubs y fuente de ingresos,Esto tiene que servir para que los cicloturistas el año que viene se pienses mejor si vendrán a participar en este evento.Y para la UNION ESPIRALL decirles que utilicen bien el dinero con el beneficio que van a sacar de esta marcha que no lo es.

    Saludos a los compañeros en la carretera.

  20. JosepBM
    Març 2, 2014 a les 8:18 pm

    Bona nit, tal i com ja s’ha comentat per aqui, lo bonic d’una marxa es poder rodar en pilot o grupet, sentir-te ciclista aquell cap de setmana que un fa una marxa. Per fer sortida llançada com avui, no cal federar-se ni res de tot això. Al final acaba sent la sortida de cap de setmana amb els companys mes algun que altre que et trobes. Als que diuen que la gent que vulgui competir se’n vagi a una cursa de carretera, volen comparar dues especialitats amb una filosofia molt diferent. Per començar la distancia: les de carretera no passen dels 80 o 90 kms, despres el recorregut, moltes de carretera son per terreny força pla, i alguna que altra es fer tombs a poligons. Si vull estar-me 4, 5, 6… hores dalt de la bici en una marxa, perque m’he n’he d’anar a treure el fetge durant 2 hores a una de carretera? Molts dels participants a les de carretera son semi-professionals, corredors de btt, ciclocross, que es preparen per un tipus de ciclisme molt diferent al de les marxes.

  21. Jordi Puig
    Març 3, 2014 a les 11:55 am

    Lamentable la situació ahir a la Marxa del Vi i el Cava, vaig anar el 80% de la marxa sol. Aquí l’únic que passa és que a les autoritats no els dóna la gana de tancar les carreteres i de posar els efectius necessaris per fer-ho. Si corréssim a peu, ens tallarien la Diagonal i ens hi posarien pètals de rosa!! Per anar a una marxa així no hi vaig. A veure si us adoneu a la Federació que si les Marxes Cicloturistes són competicions encobertes és perquè hi ha una necessitat dels ciclistes que no queden cobertes en cap de les figures d’esdeveniments esportius existents. Una cosa és el què volen els Mossos i l’altre el què hauria de voler la Federació, i lamento que que aquí sembli que la Federació s’ha baixat els pantalons! A veure què proposeu perquè els que defensem un ciclisme competitiu “a tots els nivells” ens poguem sentir representats a partir d’ara.

  22. Josep Miquel
    Març 4, 2014 a les 12:11 am

    Per culpa de la gran idea de la sortida lliure, a part d’anar pràcticament sol tota la marxa, vaig haver d’aparcar el meu cotxe quasi a fora de Vilafranca perquè la policia local tenia tallada la circulació per la sortida ja dels primers ciclistes. Vaig haver de córrer com mai per arribar a la zona esportiva on era la sortida de la marxa, una marxa mal indicada, on t’havies de guiar més pel teu instint que per les indicacions de l’organització, avituallaments que t’avies de servir tu mateix perquè els col·laboradors no tenien masses ganes de treballar, amb molt poca varietat de sòlids i menys encara de líquids. Per completar-ho, no vaig veure el petit ridícul senyal de direcció per continuar per la ruta llarga i vaig entrar directe a la línia de meta, es a dir, que vaig acabant fent la curta.
    Senyors responsables de la marxa de Terres de vi i cava, ha sigut la primera i la última que em veuen més per aquí (28 euros llençats per a que vostès s’omplin les seves butxaques)

  23. JOAN CALVO
    gener 9, 2015 a les 1:12 pm

    QUÈ BÉ… NO HE FET L´INSCRIPCIÓ ENCARA!… Mai contesto a aquest tipus de forums, ni, clarament, a cap. Treballo molt temps i tinc molts obligacions i, per tant, entreno poc, i soc dels que normalment vaig l´ultim del “pelotó”… pero NO per això tinc esprit de superació.. SIMPLEMENT EM SEMBLA QUE HO RECULEN CAP ENDARRERA O SI QUE ES CERT QUE LES CURSES CICLOTURISTES FINALITZEN!!!… Com a entes de la conducta humana, que es la meva professió, us puc dir que NO ENTENC RES… la COMPETICIÓ (sana, per suposat) e el motor i rotor de l´evolució humana… NO AIXÍ ELS INUTILS DELS NOSTRES POLITICS!, i amb POLITICS faig l´inclusió de tots esl “madamases” de federacions esportives en general… i, clarament als mossos d´esquadra, que (i no ho sednto, perque es una realitat com una catedral!) NO fan res i COBRAN UN PASTON! i una part molt improtant del perquè del tot plegat del que s´esta “parlant”… Que li diguin als jutges en general en l´administració de justicia que no els suporten perque no tenen ni l´EGB (ara ESO) i son uns inutils totals… Torno a repetir. RECULIN DE DECISIÓ!!!. Si puc si anire sense dorsal a aquesta marxa cicloturista (pa´tocar els gues!!!)…

  1. No trackbacks yet.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: